Ya Allah please grant me an ever-lasting patience

Saturday 2 June 2012

what's on my mind ?

assalamualaikum & hye readers !

long time no see . memandangkan saya terlalu sibuk sampai takde masa untuk blog yg dh berbau tengit ni..huhu :o okay hrini saya nk citer skit pasal "my ambition" , semua orang ada cita cita kannn ? cuma tercapai ataupun tak ja .. saya ni tersangatlah bercita cita ingin menjadi seorang peguam yg beriman n berjaya ! YEAHH .. 


      sebenarnya masa zaman dulu kala , saya ni berangan nak jd cikgu . hahaha .. kalau time cuti sekolah je mesti main cikgu cikgu sorang diri .. saya jd cikgu, saya jugalah jd murid .. tak ke gila ? -,- tapi tu duluuuuu .. biasalah budak2 belum matang lg .. *macmlh skrng ni kau tu matang sngt* sekarang saya dengan rasa bangganya bertukar cita cita kearah peguaman :') bila saya bgthu tentng hasrat saya nk jd peguam , majority akn ckp " peguam? wah, bagus tu tapi ... selalu makan rasuah " takpun " kalau nk jd peguam , iman kena kuat dik " .. aiyoo , macm macm yg akn dikatakan tp biarlh tu kan perspektif masing masing ..




                                                                           



         tapi bagi saya jadi seorang peguam ni best apa , sometimes kita dpt membela nasib orng yg teraniaya dan tak berdosa..tapi kalau bab rasuah rasuah ni tak taw nk komen mamcm mne sbb ianya melibatkan empunya diri tu .. so yang penting skrng ni adalah IMAN SESEORANG tuh ! kalau iman kita kuat dan teguh insyaALLAH takkan ade perkara negatif yg akn akn berlaku .. saya telah berazam bahawa suatu hari      nnti saya nk jd seorang peguam yg bersih dari rasuah , berwibawa dan bermatlamat !! * kuuuu semangaaaaaatt * 


   
          jadi saya fikir fikir lepas SPM saya nak ambil bidang syariah dan undang -undang dekat usim or kuis ..saya dh service dua2 tempat tu dan hasilnya sangatlh okay ! :D suasana pun selesa , bolehlah saya belajar tenang tenang setenang air di lautan untuk menjadi seorang peguam yg mantop ! ahak'sss .. ^^ 
so kepada semua yg dh baca entri ni , doakan untuk saya ya supaya cita cita saya tercapaiiiiiiiiiiiiiii .. heee
okaylah geng , memandangkan saya nk out so entri ni sampai sini jelh ... byee :) 







                                                   cita citakuuuu di mercuuu ! yeahh



        

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...