Ya Allah please grant me an ever-lasting patience

Thursday 19 January 2012

Doa seorang hamba

Bismillahirrahmanirrahim..                                
                                                                
   Ya ALLAH........
ampunilah segala dosa dosa yang pernah aku lakukan didunia ini,
sama ada dosa yang sengaja aku lakukan atau tidak sengaja,
  Ya ALLAH........
lindungilah aku daripada godaan syaitan,
tempatkanlah aku di syurga nanti bersama orang orang yang beriman,
Ya ALLAH.....
aku mohon padaMu,
temanilah aku ketika aku sedih,gembira,kecewa,bahagia,ketika aku menerima kegagalan dan ketika aku menerima kejayaan,
kerana aku ini hanyalah seorang manusia yang lemah,
yang mudah tergoda dengan kejahatan syaitan,
     Ya ALLAH.....
tenangkanlah hati ini ketika menerima sebarang ujian daripadaMu,
kuatkanlah aku untuk menempuh semua ini,
tabahkan hatiku agar aku tidak mudah berputus asa,
  Ya ALLAH.....
berikanlah kejayaan untukku,
aku ingin mendapat 9A dlm pmr tahun ini,
terangkanlah hatiku untuk mudah menerima ilmu,
kerana aku ingin menggembirakan ibubapaku pada hujung tahun ini,
aku ingin melihat mereka menangis kerana kejayaanku,
bukan kegagalanku..
oleh itu,Ya ALLAH..
Kau sematkanlah dalam hatiku ini,
semangat untuk menimba ilmu,
sentiasa mengingatiMu,
tidak mengingati benda benda yang boleh melalaikan..
ku mohon hanya padaMu,
kerana aku tahu,
hanya Engkaulah ALLAH yang Maha Esa,
tempat untukku bergantung harap,
makbulkanlah doa hambaMu ini.,
AMIN......


* sesiapa yang membaca entry ini,aminkanlah doa diatas ini,agar saya,kamu,dan kita semua beroleh kejayaan bukan sahaja didunia tetapi diakhirat juga,,insyaALLAH..





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...