Ya Allah please grant me an ever-lasting patience

Saturday 17 December 2011

kezenku ~~

 assalamualaikum n ello ello readers !

Itu hali rumah nenek saya ada buat kenduli bersempena kepulangan makngahnda and pakngahnda tercinta yang telah selesai menunaikan rukun islam yang kelima..huuuh,untunglah mereka dah buat haji,saya ni bukannya belum berkesempatan tapi belum kelayakkan lagi ..okay,back to the topic,setelah tak sekian lama tidak berjumpa dengan cousin cousin yang tercinta,hali itu jejak kasih telah menjejakkan kasih kami kembali,ecehh...actually saya nak cerita pasal dua orang cousin yang tercinta + tersayang + terlove ni,diorang berdua merupakan pasangan kekasih adik beradik ,sorang sebaya dengan saya sorang lagi barudarjah enam! ..anda anda nak tahu tak,diorang ni memang cousin yang terbalik terbaik lah!sempoi,kelakar n yang paling yang bestnya diorang ni sekepala dengan saya sebab diorang suka merepek!yeahh,,i very love merepek,merepek is my favourite,,*sangat


dalam family terbesar saya,dengan merekalah yang paling saya rapat,antara faktor kerepatan kami termasuklah mak diorang dengan mak saya adalah adik beradik jadi air yang dicincang memang takkan putus *apa benda aku cakap ni*...see,my penyakits merepek dah coming!!haha...setiap kali kalau ada perhimpunan keluarga besar ,kiteorang mesti akan lepak sama sama ,kemana kiteorang pergi mesti bersama but pergi toilet je lah yang tak sama..ouhh,lupe pulaks nak bagitahu nama diorang dekat anda anda semua,,yang sebaya dengan saya tu nama dia Nur Aqilah n her sister Nur Faqihah...kami ni jugak geng yang kuat makan!!yeahh,,i very love eat,eat is my favourite,,*betul
                                                            

eh,anda anda nak tahu tak haritu ada satu tragedi yang memang tak tragis langsung,kiteorang gelarkannya "tragedi cari jodoh"..citenye macam gini,di kawasan perumahan nenek saya ada seorang atuk tua ni,kesian dia saya rasa dia takde rumah kowt,selalu merayap kehulur kehilir seorang diri,,dia pakai baju jacket dengan kain pelekat *bayangkan* ,menurut info yang kami dpt from my nenek,atuk tu dulu duduk di hadapan punya sebelah kanan rumah nenek saya,kira jiran lah ni,,tapi sekarang taktahulah kenapa atuk tu dah tak dduk dekat rumah itu lagi..yang kesiannya setiap kali rumah nenek saya buat apa apa kenduri mesti atuk tu datang dan terus pergi makan,kami semua biarkan jelah ,dia datang nak makan bukan nak mencuri ..me,my sister,aqilah,faqihah bagi nama atuk tu Boboy memandangkan nama dia kami taktahu...so senang lah nanti kalau ada orang tanya "atuk mana ni?" "alah,atuk Boboy tu"..haha,kan senang,,yang kelakarnya waktu atuk Boboy datang nak makan aqilah pergi ambil air untuk diri sendiri,masa tu atuk Boboy ada dekat situ tapi atuk tak cakap apa apa pown,seterusnya diikuti dengan faqihah lepas tu saya tapi atuk Boboy buat dek je apabila kehadiran kami disitu..last sekali giliran kakak saya yang pergi ambil air,dalam sedang sedang dia mengambil air,tiba tiba ada satu suara "tolong amik air",,haaaaa..takku sangka!!saya,aqilah n faqihah saling pandang memandangi menunjukkan yang kami amatlah terkezut,mana taknya,,dah tiga orang gadis comel lalu dekat atuk Boboy tapi atuk tetap mmbisu,tuptup bila kakak saya lalu, bersuara atuk tu semerdu tiga suara *jacklyn,shila,ning baizura * ..


                                               yeaa mempersembahkan gadis bunian buaya


maka kami bertiga mensyak yang atuk Boboy tu ada feeling the feeling dekat kakak saya..pada saat itu mulalah kes ejek ejekkan dan kami cipta satu nama khas untuk mereka berdua iaitu AinBoboy..haha sedap tak nama yang kteorang bagi ni..hee,semestinyaaa...kteorang ingatkan kakak saya akan marah or merajuk,tapi kteorang dapat melihat kegembiraan di wajahnya tatkala kteorang memberi nama tersebut,,saya rase kakak saya menyimpan perasaan yang sama dengan atuk Boboy..hehe

                                          buayan tu hampir retak kerana diduduki oleh kami


sebab tu lah kteorang gelarkan tergedi ni "tragedi cari jodoh",khas hanya untuk kakak saya mencari jodoh!yes,only her!!hahaha..cousin saya memang terbaik,kelakar n sporting...selain mencari jodoh untuk kakak saya,kteorang juga selalu pergi jalan jalan bersama,tengok wayang,main sama sama,picnik at sungai congkak sama sama..senang citer kami sentiasa bersamalah...saya sayang gile dekat cousin yang dua orang nih..mereka bagaikan pelengkap hidup saya dan menerangi suasana tatkala saya berada dalam kegelapan *fuhh,macam awie dalam sembilu jiwang siot aku*okaylah peeps,thats all about my story kali ni,bai :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...